Even een uitstapje...

9 augustus 2014 - Hallstahammar, Zweden

Ons eerste verblijf was in Tidaholm waar we twee nachten verbleven. We kwamen 's middags aan rond een uur of half twee. Na wat gerommeld te hebben in het huisje gingen we eerst terug naar de plek waar we twee meertjes zagen in de bossen liggen. Dit lag op ongeveer 3 minuten rijden van de camping.

Springtoren Tidaholm

Wat een paradijsje om te zwemmen. Een rustig meertje tussen de bossen met een steiger en een duiktoren van 2,5m en 5m hoog. Luc en Maud zijn er allebei vanaf geweest (Luc zelfs van de hoogste)

De tweede dag in Tidaholm zijn we aan het einde van de dag naar een Kreeften festival geweest. Dit is een jaarlijks gebeuren voor kinderen waarbij ze een netje uit kunnen gooien in de rivier en dan kunnen ze rivierkreeftjes vangen (van tevoren uitgezet, want Luc zag een nummer op een gevangen kreeftje....).

Vandaag was alweer een reisdag. We moesten zo'n 255km rijden naar Halstahammer, zo'n 150km ten westen van Stockholm. Onderweg kwamen we langs het Tiveden National Park.
Idee van vrouwlief was om even daar langs te rijden en te kijken. Nu ben ik wel wat bos gewend bij ons op de Veluwe maar dit is toch echt andere shit. Als je hier verdwaald, dan heb je ook echt een probleem. Maar goed de wandelschoenen aan (Luc niet want die had genoeg aan zijn nieuwe gympen...) en even een route van 2.6km lopen. De ervaring van de avond4daagse werd erbij gepakt als referentiekader. De rekensom begon....2.6km is ongeveer de helft van 5km en 5km lopen is ongeveer 55minuten wandelen, dus dat klusje moet binnen 30min geklaard zijn.....op de avond4daagse ja!!!!!
We begonnen aan de tocht en meteen mochten we klimmen. Na een half uur lopen en behoorlijk bezweet kwamen we aan bij de bewegwijzering. Aha 1.6km nog te gaan.....maar dan klopt de rekensom toch niet ???
Panorama Tiveden
Wel prachtige natuur met rotspartijen afgewisseld met betoverende mos gedeeltes en meertjes
Trollkyrka
Na 2.6km kwamen we op het eindpunt terecht (volgens de bewegwijzering). Het prachtige uitzicht op St. Trollkyrka. Nu nog zo'n 100meter lopen en we kunnen de auto weer pakken om naar de volgende bestemming te rijden, daar in het zwembad te springen (het is 24grd en lekker zweten) en uitrusten....dachten we. Het blijkt dus dat het bordje aangeeft dat je 2.6km loopt naar het uitzichtpunt en dan ook weer 2.6km terug moet lopen. Op zich red ik het wel met de conditie, maar dochterlief en vrouwlief krijgen het toch wel wat zwaarder te verduren. Dochterlief vooral mentaal omdat 2.6km extra hard aankomt. Vrouwlief doet het een versnelling rustiger aan vanwege een "oude" breuk in haar voet die parten gaat spelen. Zoonlief trapt nog eens met zijn nieuwe gympen dwars in een moeras stuk waardoor hij tot zijn enkels afzakt in het water. Of ik hem vooraf even had kunnen waarschuwen !!
Maar aan alles komt gelukkig een einde en ook aan een wandeling van 6.2km die ongeveer 3 uur duurde.
Na een verkoelend drankje gingen we weer op pad met de auto voor zo'n 160km naar onze volgende bestemming. Luc heeft in coma gelegen tot 2km voor het einde. Het zwembad met glijbaan en duiktoren maakt uiteraard veel goed.
kampeerhut Hallstahammar
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arina:
    9 augustus 2014
    Tja dat is Zweden!!!!!!
  2. Arina:
    9 augustus 2014
    Oh en Tidaholm was ook onze eerste stop op onze rondreis.
  3. Ery:
    10 augustus 2014
    leuk om jullie reisverslag te lezen, nieuwsgierig naar de rest! geniet van alle avonturen!